عمومی

عمومی

ارائه مطالب علمی و به روز دنیا و جهان
عمومی

عمومی

ارائه مطالب علمی و به روز دنیا و جهان

نحوه رفع ghost touch در تبلت سامسونگ

Ghost touch یکی دیگر از مشکلات مرگبار صفحه نمایش است که می توانید در اندروید تجربه کنید. در مقایسه با صفحه نمایش شکسته فیزیکی، حتی می تواند ناامید کننده تر و غیر واقعی تر باشد. اگر صفحه لمسی شما به طور خودکار خودش کار می کند - شاید لمس های تصادفی یا برخی از قسمت های صفحه نمایش، شما تنها نیستید. امیدواریم این مقاله شما را راهنمایی کند که چگونه این مشکل شرم آور «Android ghost touch» را برطرف کنید و بتوانید دوباره تبلت سامسونگ خود را کنترل کنید.

Ghost Touch در اندروید به چه معناست؟

احتمالاً هنگام شارژ تبلت سامسونگ خود آن را تجربه کرده اید. زمانی اتفاق می‌افتد که تلفن شما به خودی خود کار می‌کند و به برخی از لمس‌ها پاسخ می‌دهد که واقعاً اینطور نیستید. این می تواند یک لمس تصادفی باشد، بخشی از صفحه نمایش، یا برخی از قسمت های صفحه یخ زده شود.

دلایل مشکل ghost touch اندروید

ما به شما نشان می دهیم که چگونه مشکل ghost touch اندروید را برطرف کنید. اما آیا می دانید علت آن چیست؟ Android ghost Touch معمولاً یک مشکل نرم افزاری نیست. اگر آن را تجربه می کنید، احتمالاً مشکل از سخت افزار است - شاید خود صفحه نمایش.

کابل شارژ یا شارژر ضعیف

این تا حد زیادی گزارش شده ترین علت لمس شبح در اندروید است. اگر متوجه شدید که وقتی شارژر را وصل می‌کنید، تبلت سامسونگ شما شروع به ضربه زدن به خود کرد، احتمالاً شارژر مقصر است. شاید شارژر با دستگاه شما سازگار نباشد یا شارژر ضعیفی باشد.

به روز رسانی های نرم افزاری معیوب

اگرچه، این مشکل به ندرت ناشی از یک مشکل نرم افزاری است. با این حال، یک کد اشتباه در نرم افزار ممکن است برخی از قسمت های صفحه نمایش شما را مسدود کند یا باعث شود که لمس های تصادفی شروع شود.

نحوه رفع ghost touch در تبلت سامسونگ

هوای بسیار سرد یا گرمای بیش از حد

برای اینکه صفحه نمایش به درستی کار کند، تعمیرات تبلت سامسونگ باید در یک محیط معتدل باشد. اگر دستگاه در حال یخ زدن یا پرخوری باشد، ممکن است لمس روح را تجربه کنید. اکنون، واکنش لمس شبح ممکن است تهاجمی نباشد، اما بر بخشی از صفحه نمایش تأثیر می گذارد.

محافظ صفحه نمایش بد

همچنین اگر محافظ صفحه نمایش بدی دارید - به طور عمده اگر به طور محکم به صفحه نمایش متصل نشده باشد، یا اگر ذرات بین صفحه نمایش و محافظ وجود داشته باشد، ممکن است با لمس شبح در تلفن اندرویدی خود مواجه شوید.

نحوه رفع مشکل ghost touch در اندروید

هنگامی که اکنون دلایل لمس شبح در اندروید را می دانید، در اینجا بهترین راه ها برای رفع آن به تنهایی وجود دارد.

از شارژر باکیفیت استفاده کنید

اول، اگر در حین شارژ کردن تبلت سامسونگ خود فقط لمس روح را تجربه می کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شارژر دیگری را تهیه کنید که با تبلت سامسونگ شما سازگار باشد. اگر هنوز شارژر را همراه تبلت سامسونگ خود دارید، توصیه می کنیم به جای آن از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، به سادگی یک شارژر جدید را از یک شرکت معتبر یا فروشگاه رسمی برند خود تهیه کنید.

صفحه نمایش را تمیز نگه دارید

صفحه نمایش برای انجام هر کاری به تماس بین انگشت شما و صفحه لمسی متکی است. این همچنین زمانی اعمال می شود که صفحه نمایش دارای ذرات خارجی باشد - شاید از انگشتان کثیف یا گرد و غبار محیط. در این صورت صفحه نمایش تبلت سامسونگ خود را تمیز نگه دارید تا از شر مشکل ghost touch اندروید خلاص شوید.

انجام این کار آسان است، فقط صفحه را خاموش کنید، دستمال مرطوب تمیز (یا پارچه نرم) بگیرید، سپس به آرامی روی صفحه پاک کنید. صفحه نمایش را با اشیاء تیز خراش ندهید.

همچنین، اگر صفحه نمایش شما ترک یا خراشیده شود، ممکن است با لمس ارواح مواجه شوید. بنابراین مطمئن شوید که تبلت سامسونگ را از خط و خش در امان نگه دارید.

بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید

برای رفع/جلوگیری از لمس ارواح در تلفن اندرویدی خود، همچنین باید تبلت سامسونگ را در دمای معمولی نگه دارید و همیشه به یاد داشته باشید که بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید، به خصوص زمانی که تبلت سامسونگ داغ می شود. همچنین سعی کنید از تبلت سامسونگ در دمای گرم - زیر نور مستقیم خورشید و غیره استفاده نکنید.

صفحه تبلت سامسونگ را تعویض کنید

این هنوز اهمیت دارد. اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، ممکن است یک تماس برای تعویض صفحه نمایش باشد. شاید صفحه نمایش ضعیف می شود، آب داخل آن رفته یا با یک قطعه صفحه نمایش بد جایگزین شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مهندس صالح در حوزه تعمیرات تبلت در اطراف خود پیدا کنید و صفحه نمایش را تعمیر کنید - معمولاً مرکز خدمات رسمی تلفن شما.

آن را به مرکز خدمات ببرید

در نهایت، اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به تعمیرکار ببرید تا صفحه نمایش را برای شما تعمیر کند. حتی ممکن است دلیل آن صفحه نمایش نباشد، اما هنگامی که مشکل سخت افزاری است، باید توسط یک تکنسین حرفه ای رفع شود.

مقالات مرتبط:

sanattormoz.parsiblog.com

روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش هنگام بوت شدن

وقتی که سیستم خود را روشن می کنید و با صفحه سیاه در هنگام بوت روبرو می شوید خبر بدی است، تشخیص مشکل بدون هیچ گونه اطلاعاتی بر روی صفحه نمایش دشوار است. اگر سیاه شدن صفحه مانیتور یا صفحه سیاهی در هنگام بوت دارید، موارد مختلفی می تواند باعث ایجاد این مشکل در ویندوز 10 می شود. در این مقاله ما به جزئیات روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توان مشکل صفحه سیاه را در رایانه شخصی که ویندوز 10 دارد حل کرد، از بررسی‌های ساده سخت‌افزاری گرفته تا نصب مجدد درایور نمایشگر.

بررسی کنید که آیا Windows Responsive است یا خیر

مهم است که بررسی کنید که رایانه و ویندوز شما واقعاً بوت می شوند یا نه. برای انجام این کار، کلید Windows + Ctrl + Shift + B را فشار دهید. این دستور در واقع درایور گرافیک شما را مجددا راه اندازی می کند – که ممکن است خود صفحه سیاه را برطرف کند – اما یک بوق نیز منتشر می کند. اگر صدای بوق می شنوید، ویندوز پاسخگوی شماست. با این حال، اگر چیزی نمی شنوید، می تواند نشان دهد که رایانه شما بوت نمی شود.

مانیتور و کابل های خود را بررسی کنید

اگر صفحه سیاهی بعد از بوت دارید، یک مرحله کلیدی این است که اتصال صفحه نمایش را بررسی کنید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما در اینجاست که بسیاری از مشکلات صفحه سیاه ایجاد می شود. تمام کابل های مانیتور خود را بردارید و دوباره آنها را وصل کنید تا مطمئن شوید که همه آنها محکم وصل شده اند. سپس مطمئن شوید که تعمیر مانیتور شما واقعاً روشن است. اگر می توانید از اتصال مانیتور دیگری استفاده کنید. برای مثال، از HDMI به DisplayPort بروید. یا از کابل جدید استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که مشکل از پورت مانیتور است یا کابل. در صورت امکان، مانیتور خود را به رایانه دیگری متصل کنید. اگر صفحه نمایش مشکی آن نیز وجود دارد، نشانه معیوب بودن مانیتور است، بنابراین باید با تعمیرکاران سپهر رایانه تماس بگیرید. همچنین می توانید از مانیتور دیگری در رایانه خود استفاده کنید.

وقتی مانیتور روشن نمی شود چه مواردی را بررسی کنم

دستگاه های خارجی خود را از برق بکشید

کامپیوتر خود را خاموش کنید و تمام دستگاه های خارجی خود را جدا کنید. این شامل ماوس، صفحه کلید، هارد اکسترنال و غیره می شود. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا همچنان با سیاه شدن صفحه مانیتور مواجه هستید. اگر این کار را نکردید، هر دستگاه را یکی یکی وصل کنید تا زمانی که علت مشکل را پیدا کنید. با شناسایی دستگاه مشکل ساز، سعی کنید درایورهای آن را به روز کنید.

روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش هنگام بوت شدن

تنظیمات Projection را تنظیم کنید

ممکن است تنظیمات طرح ریزی سیستم شما اشتباه تنظیم شده باشد. برای مثال، نمایشگر شما ممکن است طوری تنظیم شود که روی صفحه دومی که وجود ندارد نمایش داده شود، بنابراین باعث می شود که با سیاه شدن صفحه مانیتور روبرو شوید.

کلید Windows + P را فشار دهید تا منوی Projection ظاهر شود. از بالا به پایین، گزینه ها عبارتند از: فقط صفحه رایانه شخصی، تکراری، گسترش و فقط صفحه دوم. در حالی که اولین مورد پیش‌فرض است، ممکن است مورد شما روی آن تنظیم نشده باشد. P را فشار دهید تا گزینه بعدی برجسته شود و Enter را انتخاب کنید. این کار را چهار بار تکرار کنید تا به تنظیمات اصلی بازگردید، هرچند امیدواریم یکی از تنظیمات در طول مسیر سیاه شدن صفحه نمایش شما را برطرف کند.

درایورهای نمایشگر را دوباره نصب کنید

برای نصب مجدد درایورهای نمایشگر، باید در حالت ایمن بوت شوید. روش مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین مراحل مناسب زیر را دنبال کنید و سپس به خواندن ادامه دهید تا نحوه نصب مجدد درایورهای نمایشگر خود را بیابید.

شما می توانید صفحه ورود به سیستم را ببینید

کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

در صفحه ورود، Shift را نگه دارید، نماد Power را انتخاب کنید و روی Restart کلیک کنید.

پس از راه اندازی مجدد، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید. دوباره سیستم شما راه اندازی مجدد می شود و گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

ب. شما نمی توانید چیزی را ببینید و یک درایو بازیابی داشته باشید

اگر قبلاً یک درایو بازیابی قبل از بروز این مشکل ایجاد کرده اید، کار خوبی است!

سیستم خود را خاموش کنید و سپس درایو ریکاوری را وصل کنید.

در صفحه انتخاب گزینه، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

ج. شما نمی توانید چیزی را ببینید و درایو بازیابی ندارید

برای اینکه بتوانید رسانه نصب ویندوز 10 را ایجاد کنید، باید به یک رایانه در حال کار دسترسی داشته باشید. ویندوز 10 را از مایکروسافت دانلود کنید و سپس از آن برای ایجاد رسانه نصب استفاده کنید. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، به راهنمای ما در مورد ساخت ISO قابل بوت مراجعه کنید.

سپس باید ترتیب بوت را در بایوس تنظیم کنید تا ابتدا رسانه نصب شما خوانده شود. مجدداً، اگر به دست نیاز دارید، راهنمای ما در مورد نحوه تغییر ترتیب بوت را ببینید.

سپس در صفحه نصب:

Repair your computer را انتخاب کنید.

عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

پس از راه اندازی مجدد، F5 را فشار دهید تا Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. اگر کار نکرد، مراحل قبلی را دنبال کنید اما F3 را انتخاب کنید.

نحوه نصب مجدد درایورهای نمایشگر

اکنون در حالت ایمن هستید و به رایانه خود وارد شده اید:

کلید Windows + X را فشار دهید و روی Device Manager کلیک کنید.

روی دسته Display adapters دوبار کلیک کنید.

روی کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. به تب Driver بروید.

در صورت وجود، روی Roll Back Driver کلیک کنید، یک دلیل را انتخاب کنید و روی Yes کلیک کنید. این شما را به درایور نصب شده قبلی برمی گرداند.

اگر این کار نمی کند یا گزینه ای نیست، Uninstall را انتخاب کنید تا درایور به طور کامل حذف شود. سپس، به وب سایت سازنده (احتمالاً AMD، NVIDIA یا Intel) بروید و یک درایور قدیمی را نصب کنید یا برای پشتیبانی با آنها تماس بگیرید.

داخل کیس کامپیوتر خود را تمیز کنید

ممکن است رایانه شما بیش از حد داغ شده باشد که می تواند منجر به سیاه شدن صفحه مانیتور شود. بسیار مهم است که کامپیوتر خود را خنک نگه دارید زیرا طول عمر قطعات شما را افزایش می دهد. کامپیوتر خود را خاموش کنید، همه چیز را از برق بکشید و آن را باز کنید. به عنوان اولین قدم، یک پارچه میکروفیبر و دمنده هوا بردارید و از آن برای پاک کردن گرد و غبار و کثیفی داخل کامپیوترتان، به خصوص از فن ها استفاده کنید. اگر می توانید بهتر است این کار را در بیرون انجام دهید، زیرا گرد و غبار زیادی را از بین می برد، سعی کنید اجازه ندهید که در داخل کامپیوتر چیزی از گرد و غبار باقی بماند.

سخت افزار داخلی خود را ارزیابی کنید

کامپیوتر خود را خاموش کنید، همه چیز را از برق بکشید و آن را باز کنید. تمام اجزای خود را برای علائم آسیب نگاه کنید. هر جزء را بردارید و دوباره در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که محکم است. آیا اخیراً چیزی را در رایانه خود ارتقا داده اید، مانند کارت گرافیک یا رم؟ اگر چنین است، این یک مقصر اصلی برای ایجاد و سیاه شدن صفحه تعمیرات مانیتور است. اگر تأیید کردید که قطعه به درستی نصب شده است، با سازنده تماس بگیرید زیرا ممکن است قطعه معیوب باشد. از طرف دیگر، واحد منبع تغذیه (PSU) شما ممکن است برق کافی برای پشتیبانی از قطعات جدید را تامین نکند، که باعث سیاه شدن صفحه کامپیوتر و خاموش شدن آن می شود. از یک ماشین حساب آنلاین منبع تغذیه برای اطمینان از مناسب بودن PSU خود استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

sanattormoz.royablog.ir

نردبان کابل برق گالوانیزه

 

معمول ترین فاصله پله برای نردبان کابل 25 سانتی متر است. این فاصله ممکن است برای پشتیبانی از تمام سایزهای کابل مورد استفاده قرار گیرد. این فاصله برای کابلهای قطر کوچک نوع PLTC و کابلهای TC به عنوان فاصله پشتیبانی به طوری که هیچ افتادگی بین پله های نردبان برای کابلهای سایز کوچک قابل مشاهده نباشد مناسب است. فاصله 30 یا 45 سانتیمتری پله ها از یکدیگر، تکیه گاه کافی برای کابل فراهم می کند اما برای کاهش نازیبا شدن اجرای سیم کشی در برخی موارد، مقدار کمی کابل سایز پایین می تواند بین دو پله کشیده شود.

دلیل اصلی انتخاب سینی کابل ساده یا ترانکینگ با کاور نگرانی از حفاظت در مقابل EMI / RFI (تداخل الکترومغناطیسی و رادیو فرکانسی) برای مدار های بسیار حساس می باشد. یک سینی کابل فولادی ساده با درپوش فولادی اگر هیچ شکستگی یا سوراخی در اجرای کامل آن وجود نداشته باشد، درجه خوبی از محافظت را فراهم می‌آورد.

سیستم سینی کابل ساده (ترانکینگ) دارای یک ایراد است که به دلیل بدون منفذ بودن رطوبت می تواند در سینی کابل ایجاد و انباشته شود. این موضوع می تواند با ایجاد سوراخ های های تخلیه در پایین ترانکینگ، اگر ترانکینگ مورد استفاده برای حفاظت در برابر EMI / RFI مورد استفاده قرار نمی گیرد، کنترل شود.

بعضی از مهندسان و طراحان، سینی کابل ساده (اغلب با درپوش) را ترجیح می دهند و بر این باورند که تمامی مدارهای الکتریکی باید کاملا توسط فلز محصور شوند. این نوع سینی های کابل فقط کابلهایی را که برای این نوع اجرا طراحی شده‌اند پوشش می دهند. خرابی و آسیب به کابل در این نوع سینی کابل به ندرت اتفاق می افتد. خرابی کابل به علت مشکلات اجرای کابل در این نوع سینی های کابل وجود ندارد.

سینی کابل ساده

سینی کابل با تهویه طبیعی پانچ شده (مشبک) (Trough Cable Tray)

تنها دلیل انتخاب یک سینی کابل با تهویه طبیعی (مشبک) نسبت به سینی کابل نوع نردبانی، جنبه زیبایی آن است و دلیل آن نیفتادن مشهود کابل های سایز کوچک می باشد. سینی کابل مشبک نگهداری بیشتری از کابل ها نسبت به نردبان کابل فراهم می آورد اما این نگهداری بیشتر قابل توجه نیست. این موضوع هیچ تأثیری بر روی سرویس دهی و یا طول عمر کابل ندارد.

از دیگر خصوصیات سینی کابل مشبک، تهویه متوسط با سوراخ کاری در کف سینی می باشد.

سینی کابل برق فلزی

سینی کابل کانالی (Channel Cable Tray)

مورد استفاده برای اجرای تاسیسات الکتریکی با تعداد محدودی کابل زمانی که لوله برای اجرا مناسب نیست با پشتیبانی به صرفه برای کابلهای ظریف و کابل های انشعابی از سیستم سینی کابل اصلی در تاسیسات الکتریکی.

نردبان کابل گالوانیزه

سینی کابل سبدی (Wire Mesh Cable Tray)

عمدتاً برای کاربردهای مخابراتی و فیبر نوری استفاده می شود.

یک سیستم مناسب برای سایت، سیستم پشتیبانی قابل انعطاف در سایت ها در درجه اول برای کابلهای ولتاژ پایین، مخابراتی و فیبر نوری.

این سیستم ها به طور معمول از یک شبکه (مش) سیم فولادی پوشانده شده با روی تشکیل شده اند.

انبساط و انقباض حرارتی سینی کابل:

یک سیستم سینی کابل ممکن است تحت تأثیر انبساط و انقباض حرارتی قرار گیرد که این موضوع باید در زمان اجرای سینی گذاری مد نظر قرار گیرد.

برای تعیین تعداد صفحات اتصال سینی مورد نیاز برای توسعه طول سینی، طول سینی کابل مستقیمی که می‌توان اجرا کرد و تفاوت کل بین حداقل دمای زمستان و حداکثر دمای تابستان را در نظر بگیرید.

برای عملکرد درست، صفحات توسعه طول سینی نیاز به تنظیم دقیق فاصله بین سینی ها دارند.

نزدیکترین ساپورت و اتصال به نقطه میانی بین صفحات توسعه طول سینی باید مانند لنگر باشد و آزادی لازم به سینی برای حرکت طولی در هر دو جهت را بدهد.

هنگامی که یک سیستم سینی کابل به عنوان هادی زمین تجهیزات به کار برده می شود، استفاده از اتصالات همبندی در تمام اتصالات توسعه طول سینی برای حفظ پیوستگی مدار الکتریکی حائز اهمیت است.

خرید سینی کابل

رفع عدم پاسخگویی صفحه لمسی تبلت

چگونه صفحه لمسی تبلت سامسونگ را برطرف کنیم یا وقتی صفحه نمایش اندروید به صفحه لمسی پاسخ نمی دهد چه باید کرد؟ مطمئناً صفحه‌های لمسی راحتی زیادی را برای زندگی ما به ارمغان آورده‌اند، اما وقتی صفحه لمسی گوشی یا مصرف ما از کار می‌افتد، همه این سهولت استفاده از پنجره بیرون می‌افتد و ناامیدی خیلی سریع ایجاد می‌شود.

بزرگترین مشکل این است که در برخی از دستگاه ها، صفحه لمسی تنها راه تعامل با تلفن یا تبلت سامسونگ شما است. هنگامی که صفحه لمسی پاسخ نمی دهد، ممکن است ناگهان احساس کنید کاملاً از دستگاه خود قفل شده اید.

در مقایسه با یک دستگاه ورودی صفحه کلید، دستگاه های صفحه نمایش لمسی، به ویژه تبلت سامسونگ ها امروزه کاربران زیادی را در سراسر جهان به دست آورده اند. مسئولیت این تقاضای بالا عمدتاً به مزایای آن مانند سرعت بالا، کارکرد آسان، دوام و موارد دیگر برمی گردد.

دلایل عدم پاسخگویی صفحه لمسی تبلت سامسونگ

در حالی که تبلت سامسونگ های لمسی شما را با شایستگی های برجسته خود مجذوب می کنند، آنها نیز با سهم نسبتاً خوبی از مشکلات همراه هستند و اجتناب ناپذیر است که شما نیز با این مشکلات روبرو شوید.

عدم پاسخ گویی صفه لمسی تبلت

پاسخ ندادن صفحه لمسی تبلت سامسونگ یک مشکل بسیار رایج است و مردم اغلب به دنبال راه حل هایی برای رفع پاسخ ندادن صفحه لمسی تبلت سامسونگ هستند.

در طیف گسترده تر، این مشکل عدم پاسخگویی صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ را می توان به دو وضعیت تقسیم کرد: مشکل نرم افزاری و آسیب فیزیکی.

وقتی با تبلت سامسونگی باقی می‌مانید که پاسخ نمی‌دهد، اصلاً نمی‌توانید تبلت سامسونگ خود را کار کنید. بنابراین، باید بدانید که چگونه مشکل پاسخ ندادن صفحه لمسی تعمیرات تبلت سامسونگ را برطرف کنید تا تبلت سامسونگ خود را به حالت عادی بازگردانید.

امروز راه حل هایی را برای حل انواع صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ که به مشکلات پاسخ نمی دهد به شما نشان خواهیم داد که می توانید به راحتی انجام دهید.

قبل از اینکه به رفع این مشکل ادامه دهید، به شدت توصیه می‌کنیم که از تمام داده‌های گوشی اندرویدی که پاسخگو نیست در مکانی امن بکاپ بگیرید تا بتوانید بعداً به آن دسترسی پیدا کنید.

برای اکثر تبلت سامسونگ ها بسیار متداول است که گاهی اوقات صفحه نمایش لمسی پاسخگو نیست. به طور کامل به هر یک از اقدامات شما پاسخ نمی دهد و شما نمی دانید چه چیزی باعث آن شده است.

در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که ممکن است باعث مشکل پاسخ ندادن صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ شود و به دنبال آن برخی از راه حل های رایج برای آنها وجود دارد.

 

چرا صفحه لمسی تبلت سامسونگ من پاسخ نمی دهد؟

گاهی اوقات محیط بیرونی باعث می شود صفحه تبلت سامسونگ حساسیت کمتری داشته باشد. این ممکن است ناشی از آهنربا، الکتریسیته ساکن، کثیفی، تعریق، افزایش ولتاژ یا دمای بسیار بالا یا پایین باشد.

گاهی اوقات ممکن است برخی از تنظیمات شخصی با نرم افزار تبلت سامسونگ تداخل داشته باشد و در نتیجه باعث عدم پاسخگویی صفحه نمایش لمسی شود.

عدم به روز رسانی سیستم عامل نیز ممکن است باعث شود صفحه تبلت سامسونگ پاسخ ندهد. این به این دلیل است که فایل های نرم افزاری مهمی که برای اجرای روان اجزای مختلف تبلت سامسونگ شما مورد نیاز است، به درستی نصب نمی شوند.

بعضی اوقات برنامه های خاصی باعث می شوند صفحه لمسی رایانه لوحی شما از کار بیفتد. این ممکن است به دلیل بزرگی بیش از حد برنامه ای باشد که می خواهید اجرا کنید یا ممکن است نتیجه نوعی بدافزار باشد.

راه های رفع مشکل

چندین مرحله آسان و پیشرفته برای حل مشکل وجود دارد قبل از اینکه صفحه لمسی غیرفعال (بدون پاسخ) را برای تعمیر ببرید.

راه حل های اساسی برای صفحه لمسی

  • صفحه نمایش را با یک پارچه بدون پرز تمیز کنید.
  • دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • قاب یا محافظ صفحه خود را بردارید.
  • مطمئن شوید که دستانتان تمیز و خشک هستند و از دستکش استفاده نکنید.
  • صرف نظر از سطح تجربه شما، برخی از راه حل های اساسی و آسان وجود دارد که می توانید هنگامی که صفحه لمسی شما کار نمی کند، آنها را امتحان کنید.
  • اولین کاری که باید امتحان کنید این است که صفحه و دستان خود را تمیز کنید. نمایشگرهای لمسی هنگام خیس یا کثیف به خوبی کار نمی کنند و ممکن است حتی اگر انگشتان شما خیس، کثیف یا با دستکش پوشانده شده باشند، واکنش نشان نمی دهند. اگر مایعی روی صفحه نمایش یا هر ماده دیگری مانند کثیفی یا غذا وجود دارد، اولین قدم تمیز کردن آن است.

تمیز کردن صفحه لمسی دستگاه بدون پاسخ

در برخی موارد، یک صفحه نمایش لمسی به دلیل کثیفی و کثیفی یا مشکل در قاب یا محافظ صفحه، به درستی پاسخ نمی دهد.

مقابله با قوانین یا حذف آن آسان است، بنابراین اگر راه اندازی مجدد انجام نداده اید، ایده خوبی است که دستگاه خود را کاملا تمیز کنید. برای این سوال که چگونه صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ را برطرف کنیم، اکنون با ما تماس بگیرید.

  • دست ها را تمیز کنید یا دستکش تمیز بپوشید.
  • صفحه لمسی را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید.
  • پارچه ممکن است خشک یا مرطوب باشد.
  • هرگز از پارچه خیس استفاده نکنید.
  • همیشه پارچه را قبل از استفاده روی صفحه لمسی سفت کنید.
  • اگر صفحه لمسی هنوز کار نمی کند، برداشتن محافظ صفحه یا قاب ممکن است مفید باشد.
  • اگر آسیب دیده باشد، ممکن است لازم باشد پس از برداشتن محافظ صفحه، صفحه را تمیز کنید.
  • دستکش ها را بردارید زیرا صفحه های لمسی به خوبی با دستکش کار نمی کنند.
  • مطمئن شوید که انگشت خیس اغلب باعث یک صفحه لمسی غیر چشمک زن می شود و انگشتان شما تمیز و خشک هستند.
  • ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما وقتی صفحه لمسی شما از کار می افتد، معمولاً راه اندازی مجدد آیفون، اندروید یا لپ تاپ تمام چیزی است که برای حل این مشکل نیاز دارید.
  • مشکل اینجاست که در اکثر دستگاه ها، خاموش کردن یا راه اندازی مجدد نیاز به تعامل با صفحه نمایش دارد. به عنوان مثال، ممکن است پس از ضربه زدن روی دکمه روشن/خاموش، از گوشی خود برای لمس صفحه تایید استفاده شده باشید.

تعمیرات تبلت

تعمیر برد پاور مانیتور

پاور هر سیستم دیجیتال بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد که در صورت خرابی کلیه ی فعالیت سیستماتیک دستگاه مختل می شود. برد پاور مانیتور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با کوچک ترین خطا به طور کلی باعث نابودی کارایی مانیتور می شود. خرابی برد پاور مانیتور مشکل رایجی است که فارغ از نوع، برد و مدل مانیتور نمایان می گردد. در حدی این دسته از خرابی ها رواج دارند که معمولا با مشاهده ی ناکارآمدی مانیتور تعمیرکاران ابتدا به سراغ بررسی صحت ساختار این برد می روند. در این مقاله کلیه ی جوانب تعمیراتی منبع تغذیه ی مانیتور را برای شما شرح می دهیم.

چگونه از خرابی برد پاور مانیتور مطلع شویم؟

علائم خرابی برد پاور مانیتور در اکثر مواقع کاملا واضح هستند. اگر یکی از نشانه های زیر را در حین استفاده از مانیتور مشاهده می نمایید، سریعا رایانه را خاموش کنید و به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. چراکه خرابی های این بخش می توانند به مرور زمان دیگر اجزای مهم مانیتور از جمله مین برد سیستم را نیز درگیر کنند.

عدم روشن شدن مانیتور

اصلی ترین نشانه ی خرابی برد پاور مانیتور، روشن نشدن دستگاه و عدم عکس العمل آن در فرآیند بوت شدن و شروع فعالیت سیستم رایانه ای متصل به مانیتور است. در این حالت شما قادر به شنیدن صدای بالا آمدن ویندوز و یا اجرای برنامه های اتفاقی با جا به جایی موس هستید، اما هیچ عکس العملی در مانیتور دیده نخواهد شد. البته ممکن است تنظیمات مرتبط با نور صفحه نیز ناخودآگاه دچار اختلالی شده باشند و هیچ ایرادی شامل حال برد پاور و در نتیجه تعمیر مانیتور نگردد.

خاموشی ناگهانی مانیتور پس از مدت کوتاهی روشن ماندن

اگر مانیتور روشن شده و پس از مدتی به صورت خودکار خاموش می شود، احتمالا با ایرادی در برد پاور مواجه هستید. برای رفع این مشکل تعمیرات تخصصی منبع تغذیه ی مانیتور امری ضروری است. مدت زمانی که پس از روشن ماندن مانیتور خاموش می شود، معمولا چیزی حدود 20 دقیقه است. خاطرنشان می نماییم که شما همواره می توانید با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی تعمیرات سامسونگ معضل خاموشی ناگهانی انواع مانیتورهای موجود در بازار را برطرف سازید.

تعمیر برد پاور مانیتور

پرش تصویر مانیتور در همان آغاز روشن شدن سیستم

گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیر برد پاور مانیتور با پرش سریع تصویر در همان ابتدای روشن شدن کامپیوتر نمایان شود. این حالت نیز باید مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار گیرد تا ایراد اصلی برد پاور شناسایی شده و تعمیر شود.

برد پاور مانیتور را باید تعمیر کرد یا تعویض؟

برد پاور مانیتور با تامین انرژی مین برد دستگاه، سیستم کاری مانیتور را کنترل می کند. اقدامات تعمیراتی ناشیانه می توانند در حدی برای مانیتور مضر باشند که به مرگ آن ختم شوند. در این بین باید انتخاب میان تعمیر و تعویض به درستی شکل گیرد تا بدون هیچ گونه ایرادی، کارایی مانیتور بازیابی شود.

در صورتی که میزان خرابی برد پاور مانیتور شدید باشد و برد پاور به طور کامل بسوزد یا نیمه سوخته شود، تعویض الزامی است. به هرحال مشکل فنی بزرگی چون سوختگی کامل برد پاور و یا اختلال جزیی کوچکی مانند از کارافتادگی یکی از خازن های منبع تغذیه ی مانیتور در نمایندگی تعمیرات سامسونگ با استفاده از نمونه های اورجینال سازگار با سیستم از بین می روند.

هزینه ی تعمیر و بازیابی برد پاور مانیتور چه قدر می شود؟

هزینه ی تعمیر و بازیابی برد پاور مانیتور به شدت آسیب موجود بستگی دارد. همان طور که اشاره شد ممکن است به طور کامل نیاز باشد منبع تغذیه ی مانیتور تعویض گردد و یا اینکه با تعویض خازن یا مقاومت کوچکی اختلال ساختار مانیتور قابل حل باشد. مسلما هزینه ی انجام این دو پروسه یکسان نخواهد بود. اما جای نگرانی نیست.

فرقی ندارد که ایراد برد پاور مانیتور کوچک تلقی شود یا ایراد فنی و بزرگی باشد، نمایندگی تعمیرات سامسونگ هزینه ی تعمیر کلیه ی ایرادات احتمالی برد پاور مانیتورهای مختلف را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی قرار می دهد. لازم به ذکر است که تمامی اقدامات تعمیراتی مجموعه ی تعمیرات سامسونگ به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می شوند.

تعمیر انواع مانیتورهای موجود در بازار

مانیتورها دستگاه های پر مصرفی هستند که کاربران بسیاری در جای جای دنیا دارند. حتی ممکن است کاربران لپ تاپ ها نیز به اتصال سیستم رایانه ای لپ تاپ به مانیتور متمایل باشند. این استفاده ی همه گیر نیاز به تعمیر را افزایش می دهد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ مجموعه ای فوق تخصصی است که به صورت اختصاصی به تعمیر و ترمیم انواع مانیتورهای موجود در بازار می پردازد.

کلیه ی مراحل تعمیراتی در این مجموعه براساس پارامترهای اصولی و استاندارد انجام شده و دارای گارانتی هستند. ما به شما این اطمینان را می دهیم که در بالاترین سطح کیفی امکان پذیر ایرادات مانیتور برطرف گردد.

تعمیر مانیتور